OGAR 41936-1941

OGAR Standard 1934–1940

Historie
motocyklu

Ogar 4 model 1936 byl představen na podzim 1935, ale do prodeje se dostal až v roce 1936. Prvním šťastným majitelem se stal Dr. Kolář, který společně s Janem Lucákem startovali na Velké motocyklové soutěži a nové Ogary zde budily velký zájem. Ogar 4, jak už napovídá označení, měl čtyry rychlostní stupně v monobloku, motor o objemu 248 ccm se dodával jak s nožním tak i s ručním řazením. Novinkou bylo velké a výkonné dynamo, které umožňovalo použití velkého reflektoru. Standartním doplňkem byla elektrická houkačka, na přání se montoval nosič nebo válečkový tachometr.

Ještě v průběhu roku 1936 bylo provedeno několik technických změn. Motor byl usazen o několik centimetrů dozadu. Díky této úpravě se začal montovat kastlík na nářadí na palivovou nádrž a na jeho místo přišel držák na baterii. Schránka s indukční cívkou a relátkem se také změnila, tvarově byla shodná s modelem Standard. Poslední změnou bylo umístění hustilky z přední vidlice na kryt řetězu. Motocykl byl lakován černě na blatnících měl širokou šedou linku se zlatým ohraničením , která se na špičce předního blatníku rozšiřovala.

Ogar 4
model 1937

Ogar 4 model 1937 se dočkal v podstatě jediné změny a tou byly nové široké blatníky se dvěma zlatýma linkama a středovým prolisem. Pro velký zájem o tento motocykl byla nabízena velká škála doplňků, tachometr s denním počítadlem Weigel, nosič, tandem, pružinové sedlo řidiče, velký reflektor 195 mm, sportovní výfuková kolena. Začal se nabízet motocykl, který měl veškerou možnou výbavu pod označením Ogar 4 přepychové provedení.

Ogar 4
model
1938–1941

Ogar 4 model 1938 -1941 poslední změnou na tomto motocyklu bylo použití nových vahadel na přední vidlici, která měla čep, který byl vsunut do vidlice a zajištěn osami. Další změnou byly nové držáky řídítek. Malá změna se dotkla i rámu, který měl menší podsedlový odlitek a brzdový pedál se přesunul na levou stranu a změnil tvar. Brzdové bubny měly průměr 150 mm oproti předchozím 130 mm. Nádrž a prolisy přední vidlice byly lakovány červeně. Po roce 1940 se montovala řídítka z modelu Elán s rychlopalem. V roce 1938 byl představen Ogar 4 sport s hliníkovým válcem a hlavou. Měl odlehčenou vidlici s velkými bubny o průměru 190mm, odlehčenými saněmi a předním kolem o průměru 21 palců. Konstruktér Vladislav Vlk, který s tímto motocyklem dosáhl spoustu sportovních úspěchů působil u Ogaru několik let. Po Vlkovi na tomto stroji začínal mladičký závodník Ladislav Štajner. Motocyklů Ogar 4 se vyrobilo cca 2150 ks. Několik motocyklů si v roce 1936 objednala Československá armáda.