OGAR 4 (1936-1941)

16Ogar 4 model 1936byl představen na podzim 1935, ale do prodeje se dostal až v roce 1936, prvním šťastným majitelem se stal Dr. Kolář, který společně s Janem Lucákem startovali na Velké motocyklové soutěži a nové Ogary zde budily velký zájem. Ogar 4, jak už napovídá označení měl čtyry rychlostní stupně v monobloku, motor o objemu 248 ccm dodával se jak s nožním tak i s ručním řazením. Novinkou bylo velké a výkonné dynamo, které umožňovalo použití velkého reflektoru, standartním doplňkem byla elektrická houkačka, na přání se montoval nosič nebo válečkový tachometr.

Ještě v průběhu roku 1936 bylo provedeno několik technických změn motor byl usazen o několik centimetrů do zadu díky této úpravě se začal montovat kaslík na nářadí na palivovou nádrž a na jeho místo přišel držák na baterii, schránka s indukční cívkou a relátkem se také změnila, tvarově byla shodná s modelem Standard. Poslední změnou bylo umístění hustilky z přední vidlice na kryt řetězu. Motocykl byl lakován černě na blatnících měl širokou šedou linku se zlatým ohraničením , která se na špičce předního blatku rozšiřovala.

Ogar 4 model 1937 se dočkal v podstatě jediné změny a tou byly nové široké blatníky se dvěma zlatýma linkama. Pro velký zájem o tento motocykl byla nabízena velká škála doplňků, tachometr s denním počítadlem Weigel, nosič, tandem, pružinové sedlo řidiče, velký reflektor 195 mm, sportovní výfuková kolena. Začal se nabízet motocykl, který měl veškerou možnou výbavu pod označením Ogar 4 přepychové provedení.

Ogar 4 model 1938 -1941 poslední změnou na tomto motocyklu bylo použití nových vahadel na přední vidlici která měla čep, který byl vsunut do vidlice a zajištěn osami. Další změnou byly nové držáky řídítek. Malá změna se dotkla i rámu který měl menší podsedlový odlitek a brzdový pedál se přesunul na levou stranu a změnil tvar. Brzdové bubny měly průměr 150 mm. Nádrž a prolisy přední vidlice byly lakovány červeně. Po roce 1940 se montovala řídítka s modelu Elán s rychlopaleb. V roce 1938 byl představen Ogar 4 sport s hliníkovým válcem a hlavou odlehčenou vidlicí, velkými bubny o průměru 190mm odlehčenými saněmi a předním kolem o průměru 21 palců. Konstruktér Ladislav Vlk, který s tímto motocyklem dosáhl spoustu sportovních úspěchů působil u Ogaru několik let. Po Vlkovi na tomto stroji začínal mladičký závodník Ladislav Štajner. Motocyklů Ogar 4 se vyrobilo cca 2150ks. Několik motocyklů si v roce 1936 objednala armáda